MH370: TEORI KONSPIRASI PUNCA DAN SEBAB KEHILANGAN PESAWAT MH370

Himpunan Cerita Dalam dan Luar Negara Yang Siyot!

3/26/14

MH370: TEORI KONSPIRASI PUNCA DAN SEBAB KEHILANGAN PESAWAT MH370


TEORI KONSPIRASI : PUNCA DAN SEBAB KEHILANGAN PESAWAT MH370 | Berikut merupakan satu teori konspirasi yang dirasakan paling logik dek pemikiran akal. Kita tak percaya Kapten Zaharie cuba melakukan perbuatan sabotaj ke atas kapalnya sendiri dengan pelbagai sebab rekaan media asing.

Biarpun terdapat teori lebih baik dengan mengatakan pesawat MH370 terbakar didalam kokpit disebabkan beberapa perkara. Jangan cepat percaya, baca dahulu artikel dibawah kemudian timbang dan fikir sendiri....

Punca & Sebab Kehilangan MH370

Tuan2 Boleh baca..nak percaya timbang2 sendiri..

Kenapa MH370 “membawa diri” jauh ke lautan yang sangat dalam paling sunyi dan terpencil di dunia untuk bersemadi. Dapatkan kronologi kejadian dan motif dalam artikel ini.

Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi mengenai kehilangan MH 370? Perkara ini berlaku seperti ini:

Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (command and control system - CNC) mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit.

Taliban menyerang hendap konvoi tersebut dan membunuh 2 kakitangan Navy Seal Amerika, merampas peralatan/senjata, termasuk CNC yang beratnya 20 tan dan dimasukkan ke dalam enam peti. Peristiwa ini berlaku lebih kurang sebulan yang lalu pada Februari 2014.

Tiada liputan dalam peristiwa ini.

Baca artikel di bawah:

TALIBAN AMBUSH KILLS SCORES OF AFGHAN TROOPS

At least 21 soldiers are dead in Afghanistan, as Taliban appears to turn to violence after stalled peace talks



Afghan security forces are due to take over from their Western allies, a U.S.-led NATO force, by the end of 2014. Aref Karimi/AFP/Getty Images
The Afghan Taliban killed 21 soldiers in an assault Sunday in a remote mountainous region, the Afghan government said. In addition to the 21 dead, six soldiers were missing after the most deadly assault on the security forces in months.

Also Sunday, in a possible blow to U.S. efforts to foster peace talks to end the Afghan conflict, the Taliban said they had suspended efforts to arrange a possible exchange of Taliban and U.S. prisoners due to the "complexity" of the situation.

It was not immediately clear whether the attack in the eastern province of Kunar was related to the suspension of talks on a prisoner swap.

In response to the killings in Kunar, a mountainous region that borders Pakistan and has long been a stronghold of the Taliban, Al-Qaeda, and other armed groups, President Hamid Karzai put off a trip to Sri Lanka.

"The Afghan president is saddened by this tragic incident, and therefore he postponed today's official trip to Sri Lanka," Karzai's office said in a statement.

Government officials said 21 soldiers were killed and three were wounded in the attack on an army checkpoint in Kunar's Ghaziabad district.

The government sent reinforcements to the area where the pre-dawn attack took place, Afghan Defense Ministry spokesman Zahir Azimi said in a news release – but the Taliban appeared to have been waiting for them. The reinforcements "came under enemy attack, and a suicide bomber detonated his explosives near them,” Azimi said.

The Afghan Taliban, in a statement emailed to media, claimed responsibility for the attack. Local officials in Kunar said three attackers were killed.

Sunday's assault was the worst Taliban-perpetrated violence since last September, when the Taliban attacked a convoy of Afghan forces in relatively peaceful northern Badakhshan province, killing at least 18.

The attack took place as U.S. and NATO forces withdraw from Afghanistan ahead of a year-end deadline, shifting the bulk of the fight against Taliban and other armed groups to Afghan soldiers.

While Afghanistan's police and army are seen as having made big strides in their capabilities, doubts remain about whether they can keep the Taliban at bay, especially in remote areas like Ghaziabad.

It remains unclear if the United States and allied nations will keep a small force in Afghanistan after 2014 to support Afghan forces and go after Al-Qaeda, due to Karzai's refusal so far to sign a pact authorizing a future troop presence.

Al Jazeera and wire services

Apa yang Taliban mahu ialah wang. Mereka mahu menjual sistem CNC tersebut kepada Rusia atau China. Rusia terlalu sibuk dengan urusan di Ukraine. China pula amat dahagakan teknologi sistem ini. Bayangkan jika China dapat menguasai teknologi di belakang sistem CNC ini, semua Drone Amerika akan tidak berguna lagi.

Oleh itu China telah menghantar lapan saintis pakar pertahanan mereka untuk memeriksa sistem yang dirampas tersebut dan bersetuju untuk membayar jutaan dollar untuk itu.

Sekitar awal Mac 2014, lapan saintis China tersebut bersama 6 peti melakukan perjalanan mereka ke Malaysia, dengan berpendapat laluan ini adalah yang terbaik untuk mengelakkan dari dikesan. Kargo ini kemudian disimpan dalam Kedutaan China di bawah perlindungan diplomatik.

Sementara itu, Amerika dengan bantuan perisikan Israel, bersama-sama merangka pelan untuk memintas dan menawan semula kargo tersebut.

China berfikiran adalah lebih selamat untuk mengangkut kargo tersebut menggunakan pesawat awam untuk mengelakkan syak wasangka. Lagipun penerbangan terus dari KL ke Beijing mengambil masa hanya 4 jam setengah, dan Amerika dipercayai tidak akan merampas atau memudaratkan pesawat awam itu. Jadi MH370 adalah pilihan yang terbaik.

Terdapat 5 agen Amerika dan Israel, yang sudah biasa dengan operasi Boeing 777 di dalam pesawat ini. 2 warga "Iran" dengan pasport curi kemungkinan diantaranya.

Sebaik sahaja MH370 meninggalkan ruang udara Malaysia dan melapor diri kepada kawalan udara Vietnam, satu pesawat AWACS Amerika telah menyekat isyarat komunikasi mereka (jammed the signal), mematikan sistem kawalan juruterbang dan menukar kawalan kepada mod kawalan jauh (remote control). Pada ketika itu pesawat hilang ketinggian secara tiba-tiba untuk seketika.

Bagaimana AWACS boleh melakukannya? Ingat peristiwa 911? Selepas peristiwa itu, semua pesawat Boeing (Airbus dan mungkin semua) dipasang dengan sistem kawalan jauh untuk menentang rampasan pesawat oleh pengganas. Sejak itu semua Boeing boleh terbang dengan kawalan jauh oleh menara kawalan di daratan. Sistem kawalan jauh yang sama digunakan untuk mengawal pesawat pengintip tanpa pemandu dan Drone.

Seterusnya, 5 agen Amerika dan Israel mengambil alih kawalan pesawat, mematikan transponder dan sistem komunikasi yang lain, mengubah laluan dan terbang ke arah barat. Mereka tidak terbang timur, ke Filipina atau Guam kerana Laut China Selatan dan keseluruhan ruang udaranya diawasi sepenuhnya oleh radar dan satelit pengawasan China.

Radar tentera Malaysia, Thailand dan India sebenarnya telah mengesan pesawat yang tidak dikenali itu tetapi seperti dijangka mereka bertindak balas secara tidak profesional.

Pesawat itu kemudian terbang ke atas Sumatra Utara, Anambas, India Selatan dan kemudian mendarat di Maldives (beberapa penduduk kampung menyaksikan pendaratan pesawat), mengisi minyak dan meneruskan penerbangannya ke Deigo Garcia, Pangkalan Udara Amerika di tengah-tengah Lautan Hindi.

Sebaik mendarat, kargo dikeluarkan dan kotak hitam ditanggalkan. Penumpang disenyapkan (dibunuh) melalui kaedah secara semula jadi, iaitu kekurangan oksigen. Mereka percaya hanya orang mati sahaja yang tidak akan membocorkan rahsia.

Pesawat MH370 dengan penumpang yang sudah mati sekali lagi berlepas dan diterbangkan dengan kawalan jauh menuju selatan Lautan Hindi, untuk menjadikan orang percaya bahawa pesawat kehabisan minyak dan akhirnya terhempas ke lautan, dengan menyalahkan kapten dan pembantu juruterbang yang degil.

Amerika telah melakukan persembahan yang baik. Pertama, mereka mengalihkan semua perhatian dan usaha carian di Laut China Selatan padahal MH370 terbang ke arah barat ke Lautan Hindi.

Kemudian mereka dengan bantuan media-media mereka telah mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bercanggah dan bukti-bukti untuk mengelirukan dunia. Australia memainkan peranan sebagai pembantu pelakon.

Jika dilihat usaha yang dibuat oleh China, dari segi bilangan pesawat carian, kapal dan satelit, mula-mula mencari di Laut China Selatan, kemudian di Selat Melaka dan Lautan Hindi, ini agak luar biasa.

Ini menunjukkan bahawa China amat prihatin, bukan kerana ramainya penumpang awam China, tetapi lebih kepada nilai tinggi kandungan pesawat dan nyawa lapan ahli-ahli sains pertahanannya.

Jangan percaya cerita? Saya tidak mengharapkan anda untuk mempercayai tetapi mari kita tunggu dan lihat bagaimana episod ini mendedahkan diri akhirnya nanti. Atau mungkin ia tidak akan berlaku sehingga kemunculan Snowden (Edward Snowden – pakar komputer US, bekas kakitangan CIA yang berpaling tadah dan mendedahkan pelbagai program dan dokumen rahsia US).



Abdul Majid Hasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comments:

  1. WARISANSIHATCERIA@BLOGSPOTMarch 26, 2014 at 1:07 PM

    SUBHANALLAH.....SEMOGA SEGALA KEKUSUTAN INI TERUNGKAI SECEPAT MUNGKIN

    ReplyDelete
  2. Ntahlah....tp klulah betul2 dlm kargo tu ada brgn yg berharga tu apa pihak kastam buat bila brngn diclare sbg buah manggis...berat2...

    ReplyDelete
  3. Tak kan kargo seberat 20 tan dpt menaiki pesawat penumpang dan adakah declaration untuk buah manggis seberat itu? Dari mana datangnya buah manggis seberat 20 tan sedangkan skrng bukan musim buah manggis? Kenapa tak sebut buah kelapa atau durian? Sedikit pun tak logik... unacceptable explanation!!!

    ReplyDelete
  4. Pendapat bdoh...

    ReplyDelete
  5. Nope , 20tan without declaration how the hell boleh lepas??

    ReplyDelete
  6. merepek la ko ni babi buat fitnah je!!! dah terlebih masa sangat siap buat karangan bagai hahaha... mcm sial je ko ni wakakakaka

    ReplyDelete
  7. merepek la ko ni babi buat fitnah je!!! dah terlebih masa sangat siap buat karangan bagai hahaha... mcm sial je ko ni wakakakaka

    ReplyDelete
  8. walaupun macam mengarut tapi kalau difikir logik akal ada betulnya. apa2pun hanya Allah yg maha mengetahui ...semoga mereka yg terlibat dalam konspirasi ini akan dapat balasannya...

    ReplyDelete
  9. Tak da artikel lain ker
    Bukak jer blog Asyik2 Citer teori ni
    Bukak jer facebook Asyik2 Citer Pasal teori ni
    Copy paste
    AS lagi cerdik bro....Bukan senang nak Taliban rampas

    ReplyDelete
  10. Everyone cn create own teory.tp sy tgk
    ade logik jgk.actually china nk rmpas
    dunia ni.mreka nk wat lbh dr Amerika
    Mreka yg brmusuh tp kita djdikn bhan
    ujikaji.mcm2 satelit tmbul tuk mmbntu
    tp smpi skrg xtahu mne stu nk prcaya

    ReplyDelete